Komunikace a srozumitelnost = alfa a omega kvalitního poradenství. Pomůže vám klienta získat, přesvědčit a udržet. Správně zvolená forma komunikace ušetří spoustu energie vám i klientovi. Často i peněz, protože efektivita je klíčová hodnota. Myslíte si, že je to složité? Ale vůbec ne. Stačí, když budete S.I.M.P.L.E. Protože v jednoduchosti je krása.

Prostě jednoduše

Přesně takové to je – jednoduché. Stačí se držet toho, aby vaše komunikace s klientem byla:

Stručná – čas nejsou peníze, čas je mnohem cennější. I když občas narazíte na klienta, který má potřebu vyprávět vám svůj život od početí až k hypotéce, myslete na to, že promarněný čas neprospěje ani jednomu z vás.

Intuitivní – neposlouchejte jen to, co klient říká, ale také – a pečlivě! – co neříká. Často tak zjistíte daleko rychleji, co opravdu potřebuje a dokážete mu nabídnout takový produkt, který mu skutečně pomůže.

Moderní – opravdu nikdo nechce řešit finanční záležitosti s někým, kdo mu bude připomínat družinářku ze základky. A to ani v případě, že ji měl rád. Rozhodně musíte držet krok s tím, co se v branži a ve světě kolem vás děje, protože s klientem plánujete budoucnost, nikoliv návrat do minulosti.

Praktická – klient od vás pokaždé musí odcházet s něčím, co mu přinese užitek. Návrh, nápad, informace. Cokoliv, co dokáže uchopit a začlenit to do svého běžného uvažování.

Lidská – ať řešíte cokoliv, tak klient si k vám přichází primárně pro pomoc. Navíc v otázkách, které jsou naprosto zásadní pro kvalitu jeho života. Maximální pochopení a lidský přístup pak musí být samozřejmostí, a to i případě, že slyšíte tu samou historku dvacetkrát do měsíce.

Efektivní – vše, co bylo řečeno výše, vyzní naprázdno, pokud se s klientem nedoberete nějakého řešení. A aby to bylo co nejrychleji a k oboustranné spokojenosti, je naprosto zásadní znát perfektně nabízené produkty. Odborné vzdělávání by tedy mělo být samozřejmostí, ať už se jedná o tvrdá data, legislativu nebo soft skills.